‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  13 מי יודע: החדשות
13 מי יודע: החדשות
אספנו את הבעיות, הסכסוכים, המצוקות והפקקים. זה הזמן לצאת משעבוד לחירות שתוביל לפריחה ותחזיר את ריח הפרדסים
 מאת: נורית הוראק
‏יום חמישי ‏21 ‏אפריל ‏2011.
שתף |
 
מעלות רבות ליפו: היסטוריה עתיקה, נמל יפהפה, מסעדות משובחות, אנשים מצוינים ואווירה מיוחדת. כל אלו ועוד מעניקים לעיר את הפוטנציאל להיות אחת הערים המשגשגות ביותר בישראל ומופת של דו קיום לערים אחרות. מצד שני, ביפו עדיין קיימות בעיות רבות העומדות בדרכה של העיר להתפתח, לגדול ולפרוח. 
לקראת חג היציאה משעבוד לחירות, בחרנו למנות את הבעיות הבולטות של השנה האחרונה מתוך תקווה שנצא גם אנחנו משעבודן של אלו.

לחצו על הכיתוב בכתום כדי לראות את הכתבה המלאה.

הפגנת הערבים ביום האדמה
הפגנת הערבים ביום האדמה

הסלמה ביחסי יהודים ערבים. בשנה שבה סף הגזענות עלה בכל רחבי הארץ (ראו מכתב הרבנים), נדמה שהמתיחות ביחסים בין המגזרים השונים ביפו גברה על רקע כניסתה של אוכלוסייה יהודית חדשה ואמידה מצד אחד, או דתית יותר מהצד שני לעיר.
 
אלימות. הסרט "עג'מי" מ-2009 תיאר את יפו כמקום רווי פשע ודם עם שלל בעיות לא פתורות. הסרט הצליח אך האלימות ביפו ממשיכה להקצין ותושבי ערים אחרות מעדיפים שלא להגיע לעיר בשעות הלילה. טעימה מהאירועים האלימים של השנה האחרונה: רצח קשישה בת 75, שוד בפיצוציה, נערות הוכו בטיילת, רוכשי דירות הותקפו ועוד. מישהו צריך לשים לזה סוף.
 
שיפוצים בשדרות ירושלים וברחבי יפו. אז נכון, מצד אחד השיפוצים מבורכים והכנסתה של רכבת קלה לעיר תביא תיירים ויכולה רק להועיל. אבל עד אז, הבלגן חוגג ובעלי העסקים נפגעים.
 
פרובוקציות של גורמים קיצוניים. האווירה המתוחה ממילא של השנה האחרונה כללה הפגנות ובהן ניסיונות לפרובוקציות מצד גורמים קיצוניים משני הצדדים, שנדמה שמעוניינים ל"הדליק" את העיר. למרות זאת, רוב תושבי העיר שמרו על איפוק ויזמו לאורך השנה פעילויות רבות שקראו לדו קיום.
 
גילוי עצמות בחפירות. עצמות שנחשפו בחפירות ברחבי העיר הובילה להפסקת העבודות במקום ולטענה של גורמים חרדים כי מדובר בעצמות של יהודים. רשות העתיקות מצידה, גורסת כי מדובר בעצמות של בעלי חיים השייכות לטקסים פגאנים ולא של בני אדם. אין ספק שהנושא ימשיך לעורר רעש גם בשנה הקרובה.
שיפוצים ביהודה הימית
שיפוצים ביהודה הימית
 
חברת חלמיש לא מספקת דיור כמובטח. 220 משפחות זכאיות הפגינו נגד חברת חלמיש בטענה שהחברה מבקשת מהם לשלם שכירות מופקעת. חברת חלמיש טענה כי היא עושה מאמצים לסייע לאוכלוסיה הנזקקת.
 
לאן נעלמו הפרדסים? פעם התפוזים של יפו היו נודעים בכל רחבי העולם וצבעה של העיר היה ירוק, כיום יפו משמשת עורק תחבורה מערי הדרום כמו חולון ובת ים לכיוון תל אביב. המחיר: זיהום אוויר, לכלוך ורעש שהוביל את פעילי הסביבה למחאה בתקווה להשקעה עתידית בריאות ירוקות בעיר.
 
תוכניות בינוי והרחבה. מצד אחד, תוכניות העירייה להוסיף קומות למבנים קיימים יפתרו את מצוקת הדיור. מצד שני, מצוקת החניה תעלה ולא בטוח שבעיר יש מספיק תשתיות מסודרות לקלוט כל כך הרבה תושבים. ימים יגידו כיצד יפו תסתגל לשינוי.
 
מחסור במבני ציבור. ליפו יש את תיאטרון גשר, תיאטרון הסמטה, התיאטרון הערבי עברי ומוזיאון אילנה גור, אבל אל מול תל אביב השכנה, מחווירים מבני הציבור והתרבות בעיר. מדוע בעצם? ליפו יש את כל הפוטנציאל שבעולם לקלוט עוד מוסדות ציבור ועוד ארגוני תרבות ופנאי.

צעדת היהודים הדתיים
צעדת היהודים הדתיים
סכסוך שכנים באנדרומדה. הסכסוך בין דיירי בניין היוקרה לבין הצופים האורתודוקסים הגיע לכותרות כאשר האחרונים הפגינו מול המתחם בהשתתפות חברת הכנסת לשעבר נדיה חילו. מנגד מתלוננים דיירי המתחם על זרקורי אור ורעש מצד תושבי השכונה הוותיקים.
 
שינויים מתוכננים ביפו העתיקה. יפו העתיקה היא פנינה ארץ ישראלית, עשירה בגלריות אומנות ופינות מיוחדות. לכן, לא פלא שתושבי המקום וגם אחרים שאוהבים לבלות בה חוששים מתוכניות העירייה להוספת בתי מגורים, בתי מלון, עסקים ומסחר למתחם.
 
קיפוח זכויות הנשים. יפו התברכה בנשים אמיצות ופעלתניות שתורמות לסביבה ולקידום מעמדן של נשים אחרות. אך עבור חלק מהנשים ביפו, המציאות היא עדיין מציאות של דיכוי וקיפוח. אחת התופעות הבעייתיות מבחינת מעמד האישה ביפו היא תופעת הביגמיה שמנציחה את יחסי השליטה של הגברים בנשים בחברה הערבית.
 
פקקי תנועה ומצוקת חניה. הפריחה המחודשת של יפו טובה אמנם לעסקים המקומיים אבל גורמת לפקקי תנועה ולמצוקת חניה הולכת וגוברת. כדאי לטפל בכמה בעיות בוערות של תשתית שיאפשרו לעיר לממש את הפוטנציאל הטמון בה.

תגיות:   קהילה ביפו   חדשות ביפו     

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |